Het afsluiten van een hosting- en onderhoudsabonnement roept soms de nodige vraagtekens op. Wat krijg je eigenlijk voor je geld? En wat houden al die ingewikkelde termen precies in? Omdat wij naar een optimale service en klanttevredenheid streven en graag transparant naar onze klanten toe zijn, doen we niets liever dan deze vragen te beantwoorden.
Liever mondeling antwoord op je vragen?
Bel direct met een professional
Bel direct met een professional
Webhosting betekent simpelweg dat we een omgeving op onze server inrichten waar jouw website op komt te staan. Dit kun je vergelijken met het aanmaken van een bestandsmap op je computer, waar je verschillende bestanden in plaatst. Wanneer een bezoeker naar jouw website navigeert, serveren wij als het ware die bestanden zo snel mogelijk aan deze bezoeker. We zorgen ervoor dat op de server voldoende opslagruimte is en we verzorgen de ‘infrastructuur’ van het dataverkeer.
Is dat alles? Nee hoor, bij ons hostingpakket komt nog veel meer kijken. We zijn er namelijk van overtuigd dat niet iedereen geholpen is met alleen webhosting, dus nemen we je het complete technische gedeelte van jouw website uit handen. Zodat jij je alleen maar hoeft te richten op de inhoud. En dat scheelt je een hoop werk. Mooi toch?
Je hebt een mooie domeinnaam gekozen en daar maken wij jou eigenaar van door hem te registreren. Maar het kan gebeuren dat de domeinnaam al geclaimd is en dus niet meer beschikbaar is. Geen zorgen! Wij gaan samen met jou op zoek naar een alternatief.
Wil je extra domeinen registreren die doorverwijzen naar jouw ‘hoofddomein’? We communiceren transparant over de kosten en registreren het domein pas zodra jij akkoord bent met de afgesproken prijs.
Heb je al een domein en wil je dit graag naar ons verhuizen? Stuur ons dan de inloggegevens van je huidige hostingpartij en dan zorgen wij ervoor dat de hele handel (nou ja, je domein dus) door ons kan worden overgenomen.
Meer informatie over dit onderwerp lees je in ons artikel: Domeinnamen.
Wij doen er alles aan om jouw (WordPress-)website zo snel mogelijk aan de klant te ‘serveren’. Hier hebben we het al eens over gehad in ons artikel over websiteoptimalisatie. Die optimalisaties hebben betrekking op de volgende zaken:
Stel, op je website gaat iets helemaal mis, bijvoorbeeld door een update of een cyberaanval. Of je hebt per ongeluk berichten of bestanden verkeerd gewijzigd. Ben je nu alles kwijt? En wat ging er eigenlijk fout? Geen paniek! Wij maken elke dag een aantal back-ups van je website, waardoor er nooit iets verloren kan gaan. Bovendien doen we onderzoek naar de oorzaak van de storing en proberen we te voorkomen dat deze zich in de toekomst nogmaals voordoet.
Gaat je site offline? Dan zijn we er als de kippen bij om problemen op te lossen. Wij worden namelijk op de hoogte gebracht als jouw website niet meer wereldwijd bereikbaar is en handelen direct. We garanderen je een uptime van 99%. In de praktijk ligt deze zelfs nog hoger!
We installeren een (virus)scanner op je server die controleert of op je website schadelijke of foutieve bestanden (virussen) zijn geplaatst. Ook monitoren we verdachte handelingen op de website. We staan altijd voor je klaar om je een veilige online omgeving te bezorgen en houden je website vrij van virussen en malware.
Voorkomen is altijd beter dan genezen. Om de schade te beperken, houden wij de schrijfrechten voor het uploaden/installeren van mogelijk schadelijke bestanden gesloten. Dat betekent dat jij als klant zelf geen plug-ins kunt installeren of updates kunt uitvoeren. Dat doen wij namelijk voor je. Het geeft je wat minder vrijheden, maar voorkomt dat je website beschadigd raakt en je op kosten wordt gejaagd om de problemen te laten verhelpen.
Daarnaast zorgen we voor een beveiligde verbinding middels een erkend SSL-certificaat. Dit certificaat beschermt de gegevens (bijvoorbeeld wachtwoorden en creditcardgegevens) van de bezoeker en zorgt voor betrouwbaarheid en een betere vindbaarheid.
We forceren ook altijd een beveiligde verbinding, zodat je klant nooit per ongeluk op een onbeveiligde verbinding kan belanden.
In ons hosting- en onderhoudsabonnement zijn een goede bereikbaarheid en een snelle responstijd twee kernbegrippen. Wij zijn elke dag tot 22.30 uur (telefonisch) bereikbaar voor support, beantwoorden zo snel mogelijk al je vragen en staan altijd stand-by om problemen te verhelpen.
Lukt het even niet een nieuwsbericht op je website toe te voegen? Krijg je je e-mail niet ingesteld? Welk groot of klein probleem zich ook voordoet, wij zijn altijd bereid om met je mee te kijken en problemen te verhelpen. We kunnen met behulp van Splashtop jouw computer (met toestemming) op afstand bedienen, waardoor jij eventueel verder kunt met andere werkzaamheden.
Bij webmix krijg je voldoende e-mailadressen en (persoonlijke) ondersteuning bij het instellen van de e-mail op diverse apparaten en software-applicaties. We zien erop toe dat mogelijke contact- en inschrijfformulieren netjes op je e-mail binnenkomen en we maken gebruik van professionele spamfilters van SpamExperts, waarmee we je mailbox en formulieren spamvrij houden.
Wil je dat de mailing van je website doorverwezen wordt? Geen punt, wij maken de doorverwijzing voor je in orde.
Onze spamfilter blokkeert ongewone hoeveelheden uitgaande e-mails om te voorkomen dat een mogelijke inbreker via jouw e-mail andere mensen spam verstuurt. Wil je toch je e-mailaccount gebruiken om grote groepen mensen tegelijk te mailen? Dan kunnen we het e-mailaccount upgraden, waardoor je grote hoeveelheden e-mails (bulkmail) op veilige wijze kunt versturen.
Als je updates laat uitvoeren aan het framework of gebruikte plugins van je website, kan het gebeuren dat de website beschadigd raakt. Wij laten deze processen dan ook niet automatisch verlopen, maar houden ze zelf in de hand door regelmatig updates uit te voeren. Zo houden we je website op het gebied van techniek, veiligheid en structurering actueel.
Gaat er ondanks alle voorzorgsmaatregelen toch iets fout na het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden? Dan wordt de website zonder extra kosten gerepareerd. We testen hem altijd uitvoerig (handmatig) na het live plaatsen, onderhouden en optimaliseren.
Ook monitoren we je website proactief en geven we verbetersuggesties. Heb je bijvoorbeeld per ongeluk een afbeelding in een te kleine resolutie geplaatst waardoor hij korrelig wordt, nemen wij contact met je op en geven we je advies.
Wij nemen het stokje graag van je over! Je kunt vrijblijvend contact met ons opnemen.