Wij mogen het webdevelopment en de support van de maatwerkwebsite van het kenniscongres verzorgen, wat wij een hele eer vinden. Dat kenniscongres wordt georganiseerd door De Geschillencommissie en Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). We doen het echter niet alleen, maar in co-creatie met DOOR, De Marketingpanda en Empower Marketing. Een samenwerking waar we trots op zijn en die heeft geresulteerd in deze parel van een website.
Naar aanleiding van de evaluatie van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) stuurden De Geschillencommissie en SKGE een brief aan de minister. Met deze brief willen zij aandacht vragen voor de evaluatie van de Wkkgz om te komen tot een dialoog ter verbetering van de zorg.
Om deelnemers te werven en het interactieve programma van het kenniscongres kenbaar te maken, diende een online omgeving te worden opgezet. Ons werd gevraagd een maatwerkwebsite te ontwerpen en te ontwikkelen, waarbij bezoekers op eenvoudige wijze stoelen kunnen reserveren.
De website van het kenniscongres hebben we extra levendig gemaakt door een mix van opvallende kleuren en subtiele elementen in de achtergrond te gebruiken. Ook hebben we er een leuk detail in verwerkt. Op het eerste gezicht valt het je misschien niet op, maar de bolletjes op de achtergrond lichten om de beurt op. Zulke details zijn voor de gebruikerservaring vaak onderscheidend.
Daarnaast bestaat de website vrijwel geheel uit ronde vormen. Ook dat maakt de website levendig en aantrekkelijk, zonder dat het afleidt van de inhoud en de kern ervan.
Het webdesign komt voort uit een samenwerking tussen DOOR en webmix. Dit design is vertaald naar een volledig responsieve en interactieve website, die na meerdere iteraties in samenwerking met de betrokken partijen een feit was. De website heeft als doel zoveel mogelijk betrokkenheid te creëren om de kwaliteit van de zorg in Nederland te verbeteren. Gebruikers kunnen heel makkelijk in contact komen met de organisatie, stoelen reserveren en zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Daarnaast wordt alle informatie overzichtelijk weergegeven, ook op tablets en mobiele apparaten.
Vanaf het moment dat de website live is gegaan, is het aftellen tot het kenniscongres begonnen. In letterlijke zin, want op de website zit een timer! In de tussentijd kunnen bezoekers van de website met behulp van een leuke en gebruiksvriendelijke feature hun collega’s in de zorg op de hoogte brengen van het congres.
De website bevat veel details op de achtergrond. Op een groot scherm werkt dat prima, maar op een mobiele variant leidt het de aandacht alleen maar af van waar het echt om gaat. Daarom past de website zich volledig aan de schermbreedte van het apparaat aan waarmee de gebruiker de website bezoekt, zodat details op een klein scherm worden verborgen.
We gaan graag vrijblijvend met je in gesprek om jou of je bedrijf te voorzien van een (online) oplossing op maat.