Voor de opleiding HBO-Rechten van Zuyd Hogeschool ontwikkelden wij in samenwerking met het bureau voor toegepaste audiovisuele communicatie IN BEELD een maatwerkpanel ten behoeve van de open dagen, die door de coronamaatregelen niet op locatie konden plaatsvinden.
Als aspirant-student wil je verkennen. Je wilt een beeld krijgen van de opleidingen die je eventueel van plan bent te gaan volgen. Voor sommigen is het maken van zo’n keuze al moeilijk genoeg, maar als corona dan ook nog eens roet in het eten gooit en het opleidingsinstituten onmogelijk maakt om open dagen op locatie te organiseren, zien deze toekomstige studenten al helemaal de bomen door het bos niet meer.
Laat nu de opleiding HBO-rechten van Zuyd Hogeschool met een ambitieus idee zijn gekomen dat studiekiezers de kans biedt tóch kennis te maken met hun opleiding. Die ambitie hebben wij herkend en we hebben meteen de koe bij de horens gevat door hierop in te springen!
Waarom ga je als aspirant-student naar een open dag? Om de sfeer te proeven op je mogelijk toekomstige opleidingsplek. En natuurlijk om docenten en studenten de oren van het hoofd te vragen over de studie die je misschien wilt gaan doen. Zodat je alvast kennis kunt maken met docenten en de opleiding, én met studenten die ook ooit aspirant-student zijn geweest. Juist die persoonlijke touch tussen vraag en antwoord wilden wij in het panel behouden.
Het oog wil ook wat, dus hebben wij het grafische ontwerp van het panel overeen laten komen met de herkenbare huisstijl van Zuyd. Dat was niet zo’n probleem. De uitdaging in dit project zat hem op webdevelopment gebied in het koppelen en weergeven van videomateriaal op verschillende devices.
Tegenwoordig maakt bijna iedereen (dus ook toekomstige studenten) gebruik van smartphones, laptops en tablets. Al die mensen hebben zo hun voorkeuren en daar heb je het probleem al: de een werkt met IOS (Apple), de ander met Android of Windows. Daarnaast heeft niet iedereen dezelfde internetbrowser en is de beeldresolutie op al die apparaten ook nog eens verschillend. En toch wilden we alle aspirant-studenten eenzelfde gebruikerservaring bieden. Dus plaatsten we het beeldmateriaal in verschillende bestandstypes en formaten op de website.
Je hebt heel specifieke vragen, maar vooral ook vragen die steeds terugkomen. Door veelgestelde vragen te koppelen aan antwoorden in de vorm van portretvideo’s, is het ons gelukt om de persoonlijke touch waar we het eerder over hadden aan het interactieve panel mee te geven. We hebben daarbij natuurlijk rekening gehouden met de beperkingen van de verschillende browsers.
Omdat swipen niet iets is wat je alleen op relatiesites doet, vonden we het belangrijk dat potentiële nieuwe studenten op hun mobiele apparaat makkelijk door middel van die handeling door de verschillende video’s heen konden wandelen. Daarbij mocht de beperkte schermgrootte van een mobiele telefoon geen rol spelen bij het krijgen van toegang tot de gekoppelde interacties, die ook nog eens volledig moesten zijn.
Ook dat is ons gelukt en zo kunnen de toekomstige studenten hun open dag op een gebruiksvriendelijke manier digitaal ervaren.
Alle vragen zijn per antwoord en per persoon aan elkaar gekoppeld. Op die manier wordt het zoeken en vinden van de juiste informatie echt een eitje. Dus dáár hoef je gelukkig nog niet voor te hebben gestudeerd!
De website is op dit moment offline, omdat er de komende tijd geen open dagen zullen plaatsvinden.
webmix maakte voor ons een mooie, interactieve applicatie waarmee studiekiezers op een speelse manier kennis kunnen maken met onze opleiding, docenten en collega-studenten. We startten met een vaag idee over wat de bedoeling was, webmix begreep onze ambitie en wist dit te vertalen in een goed functionerend en mooi vormgegeven product. Samen met de filmmakers van In Beeld hebben ze ons idee prachtig uitgewerkt. Tijdens en na onze open dagen hebben we hiermee een flinke respons gegenereerd.
We gaan graag vrijblijvend met je in gesprek om jou of je bedrijf te voorzien van een (online) oplossing op maat.