Vastgoedontwikkelaar Hurks en bouwconcern van Wijnen toverden de historische broodfabriek Lubro in Utrecht om tot een serie luxe herenhuizen. Deze bijzondere transformatie vroeg om een minstens net zo bijzondere website. In opdracht van communicatie- & designbureau DOOR, verantwoordelijk voor de positionering van Lubro, realiseerden wij een maatwerk website voor dit project.
Het grafisch ontwerp, dat in samenwerking met onze partner DOOR tot stand kwam, wijkt in vele opzichten af van een doorsnee website. De ontwikkeling van deze maatwerk website was technisch gezien een hele uitdaging, maar het resultaat mag er zeker wezen – al zeggen we het zelf!
Bij bouwprojecten is het natuurlijk de bedoeling om de woningen zo snel mogelijk te verkopen. Dankzij het succes van DOOR’s marketingstrategie en de maatwerk website die hier perfect op aansloot, waren alle woningen van Lubro binnen de kortste keren verkocht. Missie geslaagd voor de opdrachtgever, toch vinden wij het jammer dat dit pareltje niet meer live te bekijken is.
Om de juiste doelgroep aan te spreken voor deze herenhuizen kregen we de opdracht om ervoor te zorgen dat het bezoek aan de website een beleving op zich zou zijn. Zo begon direct een schermvullende video af te spelen, die de beleving rondom het wonen in Lubro met alle allure en mogelijkheden van de locatie perfect in beeld bracht.
Scrolde je als websitebezoeker naar beneden, dan verscheen een blokkenstructuur, waarin verschillende beelden, quotes en video’s werden getoond. Bewoog je met de muis over de blokken, dan bewogen deze in 3D aan de hand van je muispositie. Een klik op een blok zorgde ervoor dat aanvullende informatie werd getoond. Van daaruit was eventueel ook nog extra content beschikbaar.
Benieuwd hoe deze website er voor bezoekers uitzag? Bekijk de video en beleef het zelf 😉
Ook bij bouwprojecten bekijken bezoekers een website vaak eerst op een mobiel apparaat. De mobiele website moest dus alvast een perfecte indruk achterlaten en de bezoeker prikkelen om bij serieuze interesse de website nog eens op het gemak te bekijken vanaf een desktop of laptop.
We hebben de maatwerk website uiteraard zo ontwikkeld dat deze perfect werkt op alle apparaten. Zelfs de slider, waarmee je de verschillen tussen de oude broodfabriek en het toekomstige kon bekijken, is perfect bruikbaar op een mobiele telefoon.
Dit project realiseerden wij in opdracht van onze partner communicatie- & designbureau DOOR.
Jarenlang aan de slag voor het project Zijdebalen-Utrecht in opdracht van Hurks en Van Wijnen waren we trots dat ook het sluitstuk LUBRO in deze ambitieuze ontwikkeling communicatief onder onze eindverantwoording lag. High-end communicatie in de off- en online wereld. Communicatief een uitdaging van formaat waar online ook echt een onderscheidende prestatie werd gevraagd door de markt. Samen met webmix - en in het bijzonder de inspirerende overlegmomenten met Joey – zorgden we ervoor dat techniek op onderdelen onlosmakelijk werd ervaren als ‘design’.
Jeroen van der Burgt dga, Communicatie- en designbureau DOORZoals je ziet gaan we technische uitdagingen niet uit de weg. Sterker nog, we nemen die graag voor je aan! Laat ons helpen om je online op niveau te profileren. Wij luisteren graag en denken mee om je idee naar een hoger niveau te tillen.