Genieten op 2 Wielen is het fietsblog van Herman, waarop hij alle fietsroutes deelt die hij aflegt. Wij mochten de complete grafische vormgeving realiseren voor het concept dat Herman voor ogen had. We werkten hierbij van visuele identiteit naar visitekaartjes en een mooie website.
Met veel enthousiasme deelde Herman met ons zijn plannen voor een fietsroute-reviewplatform –daar werden wij gelijk erg blij van.
Hij had behoefte aan een platform waarop hij al zijn gefietste routes kon delen met geïnteresseerden. Voor elke fietsroute waarvoor hij zijn stalen ros bestijgt, schrijft hij een review. Hij geeft de route een aantal sterren en deelt extra informatie, handige tips en leuke weetjes met zijn lezers. Wij hadden er al direct zin in om met Genieten op 2 Wielen aan de slag te gaan.
Aan ons was de eerste stap om een visuele identiteit op te zetten voor het concept. Zodra een herkenbare grafische vormgeving staat als een huis, kan deze vervolgens verder worden ingezet voor drukwerk en alle online middelen.
De kernpunten van het grafisch design voor Genieten op 2 Wielen zijn een herkenbaar, eigentijds logo en de lichte vintage look. Wij stelden een combinatie van kleurenpalet, beeldmerk en lettertype samen voor een herkenbare huisstijl van Genieten op 2 Wielen.
Bedenk je een nieuw concept, dan kun je haast niet zonder promotiemateriaal waarmee je hopelijk je bekendheid kunt vergroten. Voor Genieten op 2 Wielen was het dan ook een logische stap om visitekaartjes te laten ontwerpen en drukken.
We gaven de visitekaartjes volledig vorm volgens de huisstijl, met daarbij enkele unieke en herkenbare grafische elementen. De visitekaartjes zijn daarmee als het ware een verlengstuk van het logo.
Het volgende grafisch ontwerp waarmee we aan de slag mochten was het webdesign. Dit hebben we ontworpen op basis van het logo en de huisstijl, zodat de website mooi aansluit op de andere uitingen en zo past binnen een mooi en herkenbaar geheel.
Hierbij stonden we voor de uitdaging om een dynamisch sjabloon op te zetten dat per fietsroute in te vullen is, zodat Herman er alle kanten mee op kan – zonder dat er onderweg een kink in de kabel ontstaat, natuurlijk. We zorgden voor mogelijkheden om per route kenmerken, stukjes beschrijvende tekst en extra weetjes in te voeren. Herman kan zelf al deze elementen invullen, waarna ze dynamisch een kleur krijgen, afhankelijk van het aantal secties op de pagina, de huidige positie en de inhoud. Zo is de website ook aan de achterkant gebruiksvriendelijk en dummy proof.
Op de homepagina hebben we een passende combinatie gemaakt van sfeer en simpliciteit, door overzichtelijke navigatie. De diverse onderdelen staan met voldoende witruimte uit elkaar, in een onderscheidend grafisch design. Daarnaast hebben we veel ruimte gereserveerd om de fietsroutes uit te lichten, waarbij automatisch de bijbehorende kenmerken te zien zijn.
We hebben in deze maatwerk website rekening gehouden met de mogelijkheid om te adverteren en een community op te bouwen, zowel via social media als via nieuwsbriefsoftware Mailchimp.
Zoals bij elk van onze maatwerk websites, hebben we ook voor Genieten op 2 Wielen rekening gehouden met het mobiele gebruik van de website. Alle onderdelen schuiven netjes onder elkaar en blijven goed leesbaar voor bezoekers met een mobiel device. Ondanks de beperkte schermgrootte op een mobiele telefoon, blijft de website dezelfde sfeer en beleving uitstralen in het klein.
Voor de opbouw mijn website "Genieten op 2 Wielen" heb ik samen met webmix een mooi samenwerkingsparcours afgelegd. Er werd afgetoetst wat de wensen en bedoelingen waren en dan is Cliff aan het ontwikkelen gegaan waarbij ik als klant perfect werd geïnformeerd over de stappen die uitgevoerd werden. De aanpassingen werden telkens prompt uitgevoerd of becommentarieerd indien vanuit de professionele ervaring van Cliff mijn vragen of voorstellen minder relevant waren. Een aanbeveling waard!
Heb jij voor ons een speciale uitdaging op het gebied van grafisch design of een maatwerk website? Wil je jouw bedrijf op een unieke manier presenteren? Moet er daarnaast oog zijn voor zoekmachineprestaties? Trigger onze creativiteit en laat je verrassen door webmix. Kom een keer langs om vrijblijvend een kop koffie te doen en leg je case voor.