Zowel online als offline kon deze schoonheidssalonfranchise een nieuwe look gebruiken. Louwers Care Clinics vroeg ons daarom om hun totale visuele identiteit te ontwikkelen.
Wij hebben deze startende franchise mogen voorzien van de gehele grafische vormgeving. Deze begon bij een visuele identiteit, die wij baseerden op het onderscheidende design van het logo. Vanuit het logo-ontwerp is de gehele huisstijl opgebouwd, zowel wat betreft kleur- als lettertypegebruik. Dit zorgt voor consistentie in alle grafische uitingen.
Wij hebben een logo ontworpen in gepaste stijl voor deze branche, met daarbij een subtiele, vrouwelijke touch. De keuze voor de pastelkleuren in combinatie met het minimalistische lettertype zorgen precies voor de gewenste uitstraling.
De visitekaartjes waren de volgende stap in het traject. Deze offline uitingen hebben we geheel in de opgezette huisstijl gemaakt, met daarbij een extra grafisch element in dezelfde stijl. De look van het kaartje is professioneel en wekt vertrouwen. Mede door de gedeeltelijke extra Spot UV-afwerking straalt het kaartje luxe uit.
Vervolgens konden we aan de slag met het webdesign. De huisstijl was hierin uiteraard het uitgangspunt: we gebruikten de kleuren en de lettertypes en hielden daarbij rekening met een moodboard van sfeerbeelden.
Om de structuur van de website te bepalen, hebben we vooraf een functionele mock-up gemaakt. Samen met de klant hebben we gekeken welke zaken op welke plek moesten staan. Zo klopte het webdesign qua structuur alvast helemaal en konden we ons focussen op het ontwerp.
De website bevat een visuele eerste indruk van Louwers, uitleg over de verschillende diensten en een prominent uitgelichte actie. Om de diensten nog beter uit te lichten, hebben we een vergelijkingsmodule toegevoegd in de vorm van een ‘voor en na’-slider. De extra toegevoegde nieuwssectie is handig voor bezoekers en draagt daarnaast bij aan de prestatie van de website in Google-zoekresultaten.
Daarnaast hebben we een feature toegevoegd die de meest recente Instagram-posts van Louwers toont. Zo maakten we de website levendiger en krijgt de bezoeker een snelle visuele indruk van de salon en de diensten.
De website heeft een responsive design, dat zich aanpast aan het scherm waar deze op wordt bekeken. Alle elementen schakelen in de mobiele versie vloeiend onder elkaar en worden schermvullend. Ook de ‘voor en na’-module is nog makkelijk te gebruiken op mobiele apparaten. Dat zien wij als vanzelfsprekend, aangezien meer dan de helft van de websitebezoeken via tablet of mobiele telefoon plaatsvindt.
Deze ‘voor en na’-slider hebben we speciaal voor Louwers toegevoegd aan de website. Hierdoor kan de bezoeker gemakkelijk een idee opdoen van de specifieke diensten die Louwers levert.
Mail of bel ons en laat je verrassen door de mogelijkheden. We kunnen je voorzien van een complete nieuwe online en/of offline presentatie. Onze uitdaging is om zowel je grafische vormgeving als je website voor je te laten werken.